Jakudza – Japonijos mafijos klanas. Tai skaitlingiausia mafijos atmaina. Jai priklauso apie 100 tūkstančių žmonių. Jakudza – ir pati žiauriausia mafija pasaulyje.
Jamamoto (T.Kitano) buvo jakudzos narys. Tačiau jo bendražygiai buvo sunaikinti Tokijo nusikaltėlių šeimų tarpusavio kare. Dabar jis leidžiasi ieškoti savo brolio į Ameriką, Los Andželą. Netikėtomis aplinkybėmis sutikęs brolio draugą, Jamamoto greitai imasi iniciatyvos. Dabar jų tikslas – perimti Los Andželo centro narkotikų verslą. Jakudzai tereikėjo išlipti iš lėktuvo, o jis jau spėjo atsiriekti savo dalį. Bet kruvinasis mūšis dėl mafijos įtakos sferų tik prasideda…
Garsus japonų aktorius (“Tabu”, “Džonis Mnemonikas”), pradėjęs savo karjerą paties Akira Kurosawos filmuose, pirmą kartą sukūrė filmą anglų kalba – šią kriminalinę juostą jau spėjo teigiamai įvertinti tarptautinių Toronto, Diuvilio ir Venecijos kino festivalių žiūrovai. Kaip visuomet, T.Kitano naudoja savo “firminę” nebanalią kino kalbą – dramatišką ir dažnai nepaprastai žiaurią, tačiau nustebinančią ir humoru, ir savotiška poezija, meditacija. Ir žinoma – T.Kitano filmo veiksmas niekuomet nesirutulioja ir nesibaigia taip, kaip tikėjaisi.
“Brolis” – žiauriausias bene geriausio šių dienų japonų režisieriaus T.Kitano filmas. Žinant, jog režisieriaus, aktoriaus ir dramaturgo Kanuose puikiai įvertintas 1999-ųjų “Kikuhiras” apskritai nebuvo pažymėtas mirties, “Brolis” šokiruoja dar labiau. Naujausiame savo filme T.Kitano nesivargina “užsukinėti” siužeto ar specialiai intriguoti. Tačiau žiūrovas negali atitraukti akių nuo ekrano. Vieni kadrai užburia poezija. Kiti priverčia pasibaisėti nuo kraujo klanų. Greitą ir kruvina veiksmą keičia pavydėtinos ramybės melancholija…
Nesitikėkite išvysti dar vieno filmo apie Rytų ir Vakarų kultūrų sandūrą. T.Kitano nekuria įprastų filmų. Iš esmės, tarp mafijos amerikiečio ir japono filme skirtumo beveik nėra – abi pusės susietos mirties, abu paliesti šaltos “emocinio susvetimėjimo” – apie tai pasakoja visi T.Kitano filmai – rankos. Tačiau nepaprastai subtiliai atsiskleidžia kitoks ryšys: japonas jakudzos narys ir afro-amerikietis narkotikų prekeivis artimi viens kitam gerokai gilesniame lygyje – brolybėje kaip metafizinėje būsenoje.