Prancūzų policininkas persekioja neįveikiamą nusikaltėlį. Sugrįžęs iš Čikagos jis supranta, kad jo “klientas” yra svarbus Amerikos ambasados darbuotojas. Jokiomis teisėtomis priemonėmis komisaras Natanas negali apkaltinti žudiko, tada jis ryžtasi (rizikuoja) nusikaltėliui pakišti “auką” t.y. savo partnerę (akt. Kiarą Mastrojani)….
Pirmoji scena – tai kerintis pa–de-de, kuriame žingsnių, gestų ir žvilgsnių ritmas pakeičia dialogą. Tik tuomet, kai į nusikaltimo vieta atvyksta komisaras Natanas ir leitenantas Solis, žiūrovas pagaliau įsisąmonina, kad baletas užsibaigė žvėriška žmogžudyste. Penkta kraujuoto maniako byloje.
Aišku, jog tai jau yra buvę. Holivudo filmų legione, nuo “Avinėlių tylėjimo” iki “Septyneto” pavaizduota ne mažiau serijinių galvažudžių, negu jų yra FTB archyvuose. Prancūzai, kuriuos amerikinis kinas įkvepia jau nuo “naujosios bangos” laikų, kai Melvilo (”Policininkas”) ir Triuffo (“Misisipio sirena”) filmuose Katrin Denev vaidino blogų šaltų blondinių dramas. Jos duktė, Kiara Mastrojani, kuri “Masale” vaidina policijos karininkę Mariną, paveldėjo iš mamos dideles, liūdnas kaip Ekleziastas akis ir smakrą, sunkų lyg Toskanos marmuras. Ir ta pačia proga unikalų sugebėjimą vien tik akimis i lūpų kampučiais vaidinti ir ledinį ryžtą ir moterišką trapumą tuo pat metu. Būtent jai ir teks gelbėti tėvynę nuo skerdiko. “Masalo” režisierius Alenas Berberianas cituoja Hičkoką ir klonuoja daktarą Lekterį, o jo pagrindinis herojus, Natanas, iki smulkiausių mimikos bei eisenos detalių atkuria Alį Pačino privataus policininko Serniko vaidmenyje. Žmogžudys ir policininkai medžioja vieni kitus purvinuose aklagatviuose, pusiau tamsiuose baruose, požeminiuose perėjimuose ir apleistuose pastatuose, kuriuos lengviau aptikti ne Paryžiuje, o amerikiniuose “juoduose” filmuose pusšimčio metų senumo. Tos Amerikos jau seniai nebėra. Berberiano vaizduotėje 2000 metų JAV – tai beribė ir bevandenė dykynė, kurioje vietomis stūkso kalėjimų bokštai ir slaptųjų bazių spygliuota viela. Užtat prancūzų miestą, kur realybėje pats baisiausias įvykis – tai kiemsargių streikas, jis užpildo juodai baltų filmų Niujorko įtampa ir siaubu.
“Masalas” – iš to prancūzų kino, kuris jau senai žiūri į amerikietišką, kaip sūnus per rakto skylutę į besipuošiančią motiną. Po to sūnus pradeda matuotis sukneles, išeina jas dėvėdamas į gatvę ir nustebęs klausosi komplimentų.