Susirenkame į „Skalvijos“ kino teatrą. „Nekarštas įvykis, kai niekas nedega“, - pasakys kino režisierė Inesa Kurklietytė. Ir vis dėlto Lietuvos fondų ir užsienio partnerių dėka - jauniems kino profesionalams – tarptautinis projektas „Vasaros media studija“ – juk įvykis. Tiesa, ne naujovė, mat projekto iniciatorė ir vadovė, šiuo metu viena garsiausių moterų režisierių I. Kurklietytė kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Mokomąja kino ir televizijos studija jau septintus metus organizuoja šį projektą.
Europa kuria puikius filmus – bet nemoka jų parduoti. Europietiškas kinas, palyginti su Holivudo produkcija, skiria per mažai dėmesio ir lėšų filmo rinkodarai. Tarptautiniuose kino festivaliuose Lietuvos stendai atrodo labai skurdžiai, tuo tarpu kaimyninės Baltijos šalys, turinčios kur kas mažiau tarptautinių kino apdovanojimų, stenduose pristato daug didesnius filmų reklamų paketus. Filmų platinimas šiuo metu Lietuvoje yra blogiausiai organizuojama sritis. Štai kokia yra situacija, štai kas yra degantis įvykis širdyse tų, kuriems rūpi visokeriopai išvystyti šią vieną iš išraiškingiausių meno sričių.
Žiūrint praėjusių metų kino stovyklos dokumentinę kroniką nuskamba frazė: kinas - tai turėti ir žinoti, ką pasakyti. Kinas – tai galimybė tą kai ką pasakyti milžiniškai auditorijai...
Taip, manau, mums reikia jaunų kūrėjų, reikia keisti nusistovėjusias tradicines kino dogmas, mums reikia perduoti savo idėjas tolyn, platyn... Mums, europiečiams, reikia išmokti drąsiai parduoti savo kūrybą...
Šiais metais, norint atkreipti dėmesį į kino rinkodaros problemą, stovyklos tema tapo „Filmų rinkodara: propagavimas ir platinimas“. Dešimčiai dienų, rugsėjo 5-15 d., Palanga virs eksperimentine kino aikštele, kurioje konkuruos geriausi Lietuvos bei užsienio studentų filmai, bus parodyti žinomų režisierių reti darbai, atvykę dėstytojai skaitys paskaitas ir teiks asmenines konsultacijas.
Skubu klausti projekto iniciatorės režisierės I. Kurklietytės:
Ar atneša šis projektas konkrečios naudos? Kaip ją galima įvardyti? (7 metų patirtis turėtų rodyti) ...
Per septynerius projekto gyvavimo metus „Vasaros media studijoje“ sukurta apie 70 trumpametražių filmų, pakviesta apie 40 dėstytojų bei kino profesionalų iš visos Europos. „Vasaros media studija“ subūrė ne tik studentų, bet ir jaunus kino profesionalų. Kasmet mus aplanko vis didesnis būrys kinu besidominčių žmonių. Pakilo ir mūsų studentų profesionalumo lygis. Ekstremalios aplinkybės, kai per dvi savaites reikia padaryti tai, kas paprastai vos spėjama atlikti per semestrą, išeina į naudą.
Ar projektas susilaukia kokio visuomenės dėmesio, ar jis skirtas tik specializuotai grupei?
Pernai „Vasaros media studijos“ oficialus 80 dalyvių skaičius tikrai sudvigubėjo renginio uždarymo dienomis... Taip buvo ir užpernai...
Į „Vasaros media studiją“ užklysta ne tik kino žmonės, čia matome ir aktorių, fotografų, dailininkų veidų. Maloniausia mums - kas vyksta renginio dienomis, tai yra įvykis visam miestui. Taip kasmet būdavo Juodkrantėje, to šiemet tikimės ir Palangoje.
Norėtumėte kad Jus išgirstų, atkreiptų dėmesį?
„Vasaros media sudija“ kviečia visus entuziastus tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvauti projekte. Mus supranta ir kasmet palaiko ir „valdžios vyrai“: Kultūros ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Kultūros ir sporto rėmimo fondas, Kinematografininkų sąjunga. Nesijaučiame atstumti. Be jų supratimo ir pagalbos negalėtume kasmet į studiją pakviesti per penkiasdešimties studentų būrio.
Ar dalyvauja studijoje žmonių iš reklamos, rinkodaros, vadybos pasaulio?
Reklamos žmonės jau prieš kelerius metus suprato, jog verta investuoti į naujus talentus, verta palaikyti jaunąjį kiną. Kviečiame „Lietuvos kino“ komercijos direktorę platintoją Aušrą Duobienę, „Forum Cinema Vingis“ direktorių Gintarą Plytniką. Mums padeda reklamos agentūros „RGB“, „Cinevera“, Lietuvos kino studija, Vilniaus kino studija. Džiugus šis dėmesys. Vadinasi, esame reikalingi, o studentai tikrai nebus bedarbiai...
Šiemet į „Vasaros media studiją” lėktuvais, traukiniais ir autobusais atvyksta daugiau nei 30 svečių iš užsienio – Danijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Suomijos, Vokietijos ir Prancūzijos. Iš viso dalyvauja per 50 dalyvių iš Lietuvos ir užsienio.
Londone rinkodarą Karališkajame koledže dėstanti Finola Kerrigan „Vasaros media studijoje” pasakos apie Kino rinkodaros kokteilį, prekių ženklo bei ryšių su visuomene reikšmę kino rinkodaros kontekste. Media departamente, Helsinkio politechnikos koledže dėstanti Annakaisa Sakura skaitys paskaitą apie Filmų peržiūras (test screenings) bei afišas ir koks jų indėlis į bendrą kino rinkodaros koncepciją. Anglijoje, Thames Valley universitete dėstantis bei trumpametražinius filmus kuriantis Graeme Kennedy paskaitoje aiškins, kaip parduoti trumpametražį filmą. Platintojų organizacijos prezidentas, Sandrew Metronome and Warner Bros vykdantysis direktorius Danijoje Loke Havnas išdėstys pagrindinius kino rinkodaros bruožus konkurencinėje rinkoje. „Lietuvos kino” komercijos direktorė Aušra Duobienė „Vasaros media studijoje” pasakos, kaip gauti kuo daugiau pinigų, kad filmas pirmiausia atsipirktų ir duotų pelno.
Tam, kad kino mokyklų studentai bei profesionalai išmėgintų savo jėgas prieš patekdami į tikrąją kino rinką, bus sudarytos septynios darbo grupės, kuriose bus prodiuseris, režisierius, dizaineris, ryšių su visuomene specialistas ir asistentas išklausys paskaitas apie kino rinkodaroje naudojamus elementus ir turės pritaikyti juos savo situacijoje – pristatyti savo filmo rinkodaros planą. Tik tada viena iš septynių taps nugalėtoja.
Kiekvieną vakarą renginio metu vyks filmų peržiūros. Tai studentiškų filmų programos, kurias atsiveš kino mokyklų studentai ir dėstytojai. Be to, bus rodomi ir keli profesionalų filmai, pvz., Peterio Brosenso „Tupi, tupi Taška” bei Jūratės Samulionytės „Everestas”.
Taip pat kartu su „Vasaros media studija” vyks ir KODAK organizuojamos dirbtuvės „Stop By. Shoot Film”, kuriose visi galės nemokamai išmėginti filmuoti.
Kokią žinutę savo projektu norite perduoti žmonėms, kurie domisi kinu?
Galima ir reikia įgyvendinti savo drąsias idėjas, net jei tai atrodo nerealu. Galima pralenkti Holivudą, tik tam reikia turėti savo idėją. Reikia ta idėja užkrėsti savo komandą. Beprotiškos idėjos iš niekur neatsiranda ir niekur neprapuola. Jos randa protingų galvų ir karštų širdžių...
Bernardinai.lt