A.Matelio filmas labai palankiai vertinamas užsienio ir Lietuvos žiniasklaidoje

2005-12-08

" Matelis nieko nereikalauja - tik pažvelgti už savo asmeninio pasaulio ribų. Filmas priverčia tai padaryti. Ir atitraukti žvilgsnio nuo tos šviesos jau neįmanoma. Ji akina, yra sunki, bet jaudina taip, kaip nejaudino ir nejaukė asmeninio pasaulio, ko gero, nė vienas pastarojo dešimtmečio lietuvių dokumentinis filmas." "Literatūra ir menas" R.Paukštytė

„Viena iš daugelio filmo teigiamybių, padarančių šį filmą kitokiu nei dauguma filmų, skirtų šiai tema i- filme sugebėta išlaikyti pusiausvyra – jis, nors ir jaudinantis, nėra sentimentalus. Visos detalės yra atidžiai parinktos, sukomponuotos ir sumontuotos, susipinančios į puikų poetinį darbą, pilną emocijų, meilės ir pagarbos.“ DOX Magazine (vienas populiariausių dokumentinio kino žurnalų), Ulla Jacobsen

Vytautas V. Landsbergis, vaikų rašytojas, eseistas ir režsierius, „Delfyje“ rašo: „Jie tiesiog ima džiaugtis kiekviena diena ir stengiasi perdaug negalvoti apie rytdieną. O jei ir galvoja, tai tik pozityviai. Ir koks atsiranda artimo meilės pojūtis – to realiame gyvenime, būdami sveiki dažnai nepatiriame. Tai ir yra didžiausias filmo paradoksas – jame nėra jokios nevilties, tik šviesa. Tai tarsi šviesi meditacija apie Gimimą ir Mirtį, apie žmogaus dvasinių galių stiprumą. Ir apie trumpas mūsų gyvenimo sekundes Amžinybės akivaizdoje. „

DOX Magazine, Tue Steen Mullerio straipsnis – portretas, kuriame A.Matelis pristatomas kaip: „vienas iš originaliausių Lietuvos dokumentikos režisierių, kurdamas kiną pasirenka asmenišką, žaismingą prieigą. Naujojo, meistriško režisieriaus filmo “Prieš parskrendant į Žemę” pasirodymo proga, DOX „piešia“ režisieriaus portretą…“ .Šį portetinį straipsnį Eiorupoean Documentary Network prezidentas Tue Steen Mulleris baigia žodžiais: „Matelis skyrė visas savo jėgas ir sugebėjimus šiam tikslui. Dabar atėjo laikas jį įvertinti kaip unikalų kino kūrėją, nes jis toks yra.“

„Filmas savo pasakojimo jėga prilygsta dokumentinio kino testamentui“- Daugelis pasaulio žiniasklaidos cituoja Leipzigo kino festivalio žiuri komisijos, skyrusios „Auksinio balandžio“ apdovanojimą, narius:

Vokietijos dienraščio „Die tageszeitung“ kino apžvalgininkas Detlefas Kulbrodas (Detlef Kuhlbrodt) Matelio filmą apie onkohematologinį vaikų skyrių vienoje Vilniaus ligoninių apibūdina kaip ramų, tačiau kinematografiškai pranokstantį visus kitus. Ypač jis buvo sužavėtas tuo, kaip lietuvių režisierius sugebėjo perteikti stulbinantį pagrindinio herojaus, sunkiai sergančio berniuko, stoizmą, ne tik lydėdamas jį savo kamera, bet ir leisdamas vaikui pačiam save filmuoti“. („Die tageszeitung Informacija suteikė Lietuvos filmų centras)

„...mūsiškis vizualinis kontekstas šiam Matelio filmui yra ankštas. „Prieš parskrendant į Žemę“, lyginant su dokumentinio meno kūriniais, kontekstas yra pasaulio dokumentikos meistrų kūryba – kosakovskio, Depardono, Kieslovskio kūriniai.“ „Verslo žinios“ R.Paukštytė