Apie juostos „Mandžiūrijos kandidatas“ filmavimą

2004-12-28

Pagal knygą pastatytame įtempto siužeto filme „Mandžiūrijos kandidatas“ nemažai vietos skirta politinėms aktualijoms. Vis dėlto juostos kūrėjams buvo suteikta proga išlaisvinti savo vaizduotę...

Filmo herojus, majoras Markas (akt. Denzel Washington), naktimis nuolat sapnuoja košmarus, po kurių jam kyla siaubingi įtarimai, jog kai kurie karo įvykiai susiklosto kiek kitaip nei jis manė. Majoro sapnai vienai iš šios juostos kūrėjų, produkcijos dizainerei Kristi Zea, tapo intriguojančiu iššūkiu. Pasak jos, tai buvo vienas įdomiausių darbų jos karjeroje.

„Staiga atsiduri visiškai kitokiame minčių pasaulyje, kur nėra taisyklių ir realybės. Tai suteikia laisvės. Gali kurti pačius beprotiškiausius ir keisčiausius dalykus,“ – prisimena Kristi Zea.

Ruošdamasi filmuoti naktinius majoro Marko košmarus, produkcijos dizainerė bendradarbiavo su operatoriumi Taku Fujimoto. Dizainerei įkvėpimo šaltiniu tapo siurrealizmas ir XX a. pr. Dada judėjimas. Šioms dailės kryptims būdingas idėjas kine įgyvendino vienas iš kūrybinės grupės narių Jimmy Joeas Roche. Jis nutapė kraupius, mirtimi ir krauju persisunkusius piešinius, kuriuos žuvusio draugo bute rado majoras Markas.

„Šių piešinių pradžia – tai popieriaus skiautės, kurias radau Niujorko gatvėse. Įtakos turėjo ir kai kurie liaudies meno herojai. Piešiau taip, kad mano darbo rezultatas būtų panašus į išprotėjusio žmogaus kūrybą. Nenorėjau sukurti meno, o greičiau kelią į beprotybę,“ – pasakojo Jimmy Joeas Roche.

Jo piešiniams tikroviškumo suteikė operatoriaus darbas. „Režisierius Jonathan Demme norėjo, kad žiūrovai pajustų ryšį tarp žuvusio kareivio kambario ir majoro Marko minčių. Tokiais atvejais operatoriaus darbas tampa dokumentišku. Visur kaišiodamas kamerą jis bando atrasti kažkokį atspirties tašką, kuris atvestų prie atsakymų,“ – aiškino operatorius Taku Fujimoto.