Apversti „Poseidoną“ aukštyn kojom

2006-06-09

Kurti, vaidinti ir filmuoti milžiniškos bangos apverstame kruiziniame laive „Poseidonas“ buvo ypatingas iššūkis visai filmo „Poseidonas“ kūrybinei grupei, pradedant filmo dailininkais, kaskadininkais, specialiųjų efektų kūrėjais, baigiant konstruktoriais, operatoriais ir aktoriais.

Tuo pat metu dviejose milžiniškose Warner Bros. studijose buvo kuriamos ir statomos abi laivo interjero versijos – įprasta (Studija 19) ir apverstoji aukštyn kojomis (Studija 16). Dirbant tokiu būdu buvo siekiama nepraleisti nė menkiausios detalės abiejose laivo versijose. Kas realiai laivuose būna specialiai pritvirtinta, kad siūbuojant laivui nejudėtų (sunkioji įranga, pianinas, šaldytuvai) ir kaip ilgai jie gali išsilaikyti apvirtus laivui? Kokie yra pagrindiniai tvirtinimo ir saugumo elementai? Kuriant apversto „Poseidono“ interjerą viskas turėjo būti apgalvota iki smulkiausių detalių – nuo krentančių pokerio žetonų iki virtuvinių peilių ir šakučių.

„Darbas šiose „Poseidono“ aikštelėse man šiek tiek priminė žaislų parduotuvę“, sakė filmo režisierius Wolfgangas Petersenas, ypatingai džiaugęsis visai šalia esančiomis aikštelėmis, kurių vienoje – „viskas tviska prabanga, žmonės pasipuošę vakaro šventei“, o kitoje – „ta pati salė, tik aukšyn kojomis ir visa siaubingai išdaužyta ir sulaužyta“. „Prisipažinsiu, man tai šiek tiek priminė berniukiškus šėliojimus ir tą saldų anarchijos skonį, kai viską norisi sujaukti“, su šypsena kalbėjo režisierius. Kūrybinė „Poseidono“ grupė turėjo mąstyti kaip katastrofą patyrusio laivo keleiviai. Filmo prodiuseris Duncanas Hendersonas sakė: „Iš pradžių įsivaizduodavome, kaip vyks viena ar kita scena, tuomet stengdavomės įsijausti į keleivių būseną arba viską pabandyti su mažesniais modeliais ir tada suprasdavom, kad viskas negerai, nes laiptai apvirtus laivui eina atbulai, nes pirmas laiptelis dabar yra daug didesnis arba durys į vidų nebeatsidaro. Tuomet turėdavome viską permąstyti iš naujo ir ieškoti alternatyvių variantų“. Beveik kiekvienai idėjai ar eskizui patikrinti buvo gaminami fiziniai modeliai. Smulkesnės interjero detalės buvo tobulinamos jau tik po to, kai pastatytos filmavimo aikštelės buvo išbandyto su slėgiu ir vandeniu. „Poseidono“ aktoriai ir kūrybinė grupė atviravo, kad ilgą laiką dirbdami apversto laivo aikštelėje nuolat prarasdavo orientaciją ir dėl to dažnai po darbo būdavo suirzę.

"Garsų pasaulio įrašai" informacija