„Doom“ kelias nuo žaidimo iki filmo

2005-10-20

Jau šį savaitgalį, spalio 21 d., kinuose pasirodysiantis veiksmo ir efektų filmas „Doom“ tęsia daugiau nei prieš dešimt metų prasidėjusią kompiuterinio žaidimo istoriją. 1993 m. gruodžio 10 d. nedidelė kompanija „id Software“ pasauliui pristatė šaudyklės tipo žaidimą „Doom“. Nesustojančio veiksmo ir nenusakomo siaubo pilnas „Doom“ pradėjo naują videožaidimų etapą. Tai buvo pirmo asmens šaudyklė, kurią žaidžiantys fanatai turėjo studijuoti žemėlapį ir sunaikinti prieš akis netikėtai atsirandančius priešus. Be to, „Doom“ pristatė kelių žmonių žaidimą per tinklą, sistemą, kurios dėka buvo galima sukurti savo žaidimo lygius, ir demonstracinių žaidimo lygių atsisiuntimo galimybę. Naujasis „Doom“ buvo parduotas milijoniniais tiražais, gavo daugybę apdovanojimų ir sulaukė pagiriamų kritikų įvertinimų. Iki šiol tai yra vienas populiariausių visų laikų žaidimų.

Po metų ta pati kompanija išleido tęsinį, pavadintą „Doom II: hell on earth“, kurį sekė papildomi „Final Doom“ ir „Ultimate doom“. 2000 m. pradėta kurti trečia versija gerbėjus pasiekė 2004 m. rugpjūtį. Šįkart žaidimas skyrėsi itin modernia grafika, todėl žaidėjai patyrė naujų, daug aštresnių pojūčių. Žaidimas buvo toks populiarus, kad, praėjus vos penkiems mėnesiams, buvo parduota daugiau nei milijonas „Doom“ kopijų.

Nusprendus perkelti žaidimą į didįjį ekraną, šio darbo ėmėsi lenkų kilmės režisierius A. Bartkowiakas, o pagrindinius vaidmenis sutiko atlikti The Rock, Karl Urban, Rosamund Pike ir kt.

Prahoje nufilmuota juosta pasakoja apie karių eskadroną, kurie atvyksta į pagalbos prašančią mokslininkų stotį. Tačiau vos atidarę stoties duris, jie patenka į tokį pragarą, kuris išmuša iš vėžių netgi tuos, kuriems žiaurumas – beveik kasdienybė. Kariai turi panaudoti visus turimus ir randamus ginklus, kad įvykdytų savo užduotį – iš mokslininkų stoties niekas neturi išeiti gyvas.