Fantastiniame filme „Svetimas prieš Grobuonį“ – mitologijos simboliai

2004-11-08

Juostos „Svetimas prieš Grobuonį“ režisierius Paul W.S.Anderson yra prisiekęs visų filmų apie nuožmiausias fantastines būtybes, Svetimą ir Grobuonį, gerbėjas. Atmintinai žinodamas daugumą epizodų, kurdamas naują tęsinį jis stengėsi nesikartoti, o kartu ir išvengti ankstesniems filmams prieštaraujančių minčių. „Vis dėlto daugumai žiūrovų naujiena bus tai, kad fantastiniame filme yra daug mitologijos. Taip atsitiko dėl to, kad šis tęsinys yra labiau nei ankstesni susijęs su Žemės istorija, o ne su kosmosu,“ – paaiškino Paul W.S.Anderson.

Pagal režisieriaus parašytą scenarijų, prieš kelis tūkstančius metų Grobuonys atvyksta į Žemę, kurioje yra garbinami kaip dievai, darantys stiprią įtaką pagrindinėms kultūroms, pvz., actekų ir majų. „Ši mintis kilo žiūrint juostą „Grobuonis 2“, kur Grobuonių kosminis laivas buvo sukurtas panaudojus actekų kultūros simbolius. Tuomet pamaniau, kad, būdami ateiviais iš kosmoso, Grobuonys gali būti užvaldę primityvias žmonių kultūras,“ – prisimena kūrėjas.

Režisierius mitologija pasinaudojo ne tik rašydamas filmo „Svetimas prieš Grobuonį“ scenarijų. Paslaptingais mitologijos simboliais ir ženklais, kurdamas Svetimų Karalienės rūmus, rėmėsi produkcijos dizaineris R.Bridgland. Rūmų vidaus interjeras buvo sukurtas sujungiant tikrą actekų ir ankstesniuose filmuose parodytą Grobuonių mitologijas. Šis, iš pirmo žvilgsnio, keistas derinys reiškia, jog rūmai, panaudojus Grobuonių technologiją, buvo pastatyti actekų civilizacijos gyvavimo laikotarpiu. „Tikiuosi, kad daugumai žiūrovų mitologija nebus nuobodus, pasenęs dalykas. Taip pat tikiuosi, kad užkietėjusiems fantastinių filmų gerbėjams mintis tokiame filme panaudoti iki šiol neišaiškintus senovės civilizacijų simbolius pasirodys įdomi,“ – samprotavo dizaineris R.Bridgland.