Vienas pagrindinių „Kino pavasario“ filmų „Kiti“, jis įrodė savo meistriškumą jausmų ir nuotaikų orkestruotėje“. Rolling Stones filmo akcentas – magiškojo realizmo scena, kurioje Ramonas išlipa iš savo lovos ir skrenda kaip paukštis. Jeigu prisimintume jo tragišką traumą, prikausčiusią jį prie patalo ir nuolatinės aplinkinių priežiūros, ryškias jo gyvenimo spalvas, šis kino magijos blyksnis mus išties priverstų tarti, kad tai yra momentas, pagaunantis sklandančią paties filmo dvasią. Kita vertus, jis verčia mus klausti: kieno gi tai gyvenimas? kam jis priklauso?
35-erių metų Javier Bardem, puikiai suvaidinęs kur kas vyresnį Ramono Sampedro personažą, atskleidžia vitališkos jaunystės ir subrandinto gyvenimo džiaugsmo energiją, skausmingai virstančią troškimu numirti. BBC recenzijos teigia, kad jo suvaidintas personažas įrodo mums, kad „Gyvenimas tokiomis sąlygomis netenka orumo“. Jau pasigirdo filmo žiūrovų paralelės su visam pasauliui itin svarbia Jono Pauliaus II kančia bei savojo gyvenimo auka vardan gyvybingumo vizijos. Ramonas Sampedro renkasi kiek kitą kelią, o režisierius Alejandro Amenabaro įrodo mums, kad jis turi tam teisę. Ir tai daro neįtikėtinai profesionaliai. Netgi kritiškieji "The Cinematheque" tai komentuoja taip, kaip mes jau esame ne kartą girdėję sakant apie tokius filmus kaip „Dogvilis“: „Tai filmas, pastatytas tam, kad laimėtų oskarus ir manipuliuotų nuotaikomis“. Ir ne tik. Šis filmas žada keletą momentų, per kurias, ko gero, nesusilaikysite neaiktelėję.
Neveltui filmo ašį palaiko dvi kitos, skirtingos filmo herojės. Tai Julia (akt. Belen Rueda), teisininkė, padedanti Ramonui kovoje dėl jo teisių, ir Rosa (akt. Lola Duenas), vietos gyventoja, besistengianti įtikinti, jog gyventi verta. Žiūrovas gyvenimo džiaugsmo ir meilės joms pilnomis Ramono akimis vis žvilgčioja į vieną ir į kitą, nuolat balansuodamas ant gyvenimą ir mirtį skiriančią bedugnę.
Verkė ne tik „Kino pavasario“ žiūrovai. Verkė ir Antonio Banderas. O prieš siūlydami jums nueiti, dar kartą priminsime, kaip šį šedevrą įvertino kino ekspertai visame pasaulyje.
Drama užtikrintai dominavo 19-oje Ispanijos kino meno akademijos premijų "Goja" įteikimo ceremonijoje ir pagerino visų laikų šalies rekordą iškovodama net 14-ą statulėlių iš 15-os galimų. Šie prestižiniai prizai yra laikomi ispaniškuoju "Oscaro" ekvivalentu. "Kodak" teatre vykusioje "Oscaro" premijų įteikimo ceremonijoje ispanų drama "Jūros gelmėse" gavo ir tikrąjį „Oscarą“ – ji tapo nugalėtoja geriausio užsienio filmo kategorijoje. Filmą lydi ir sėkmė Europos kino meno akademijos, Holivudo užsienio spaudos asociacijos, Venecijos kino festivalio ir kituose apdovanojimuose.