Dauguma Vilniaus tarptautinio kino festivalio "Kino pavasaris" vėlaus vakaro seansų bus dedikuoti skandalingiems ir rimtiems filmams, kurie žiūrovų kraują kaitins karštomis, aistringomis, šokiruojančiomis ir neįprastomis sekso scenomis. Vieni kūriniai suteiks gerą pramogos dozę ir primins gražius jausmus, o kiti - privers pamąstyti ir pareikalaus daug kantrybės.
Neveltui žmonės kalba, kad atviriausi pokalbiai tarp dviejų žmonių vyksta lovoje. Režisieriaus "Lovoje" (In Bed) vaidina tik du aktoriai, o vienos nakties veiksmas vystosi pigaus motelio kambaryje ir vonioje. Nežinomi ir drąsūs aktoriai Gonzalo Valenzuela ryžosi įkūnyti mergina ir vaikiną, kurie atsitiktinai susitinka Santjago miesto gatvėje ir nusprendžia praleisti naktį kartu. Jie nežino vienas kito vardo, bet aistringai mylisi, atvirai bendrauja įvairiausiomis gyvenimiškomis temomis ir vėl mylisi. Jie randa laiko pasikalbėti apie prisiminimus ir svajones, baimes ir troškimus, tiesą ir melą, išdavystę ir sąžiningumą, meilę ir neapykantą. Nakties tamsoje išsakytų žodžių dėka du nepažįstamieji tampa pernelyg artimais draugais. Bet su pirmaisiais saulės spinduliais šis atviras intymumas negrįžtamai nugrims į praeitį. Jaunasis režisierius nevengia rodyti daug atvirų erotinių scenų, o abu aktoriai beveik visą laiką vaidina apsinuoginę, bet svarbiausias filmo koziris yra herojų ištarti prasmingi žodžiai, kurie ne vienam žiūrovui turėtų įstrigti atmintyje. Šiuo atžvilgiu Valjadolido kino festivalio pagrindiniu prizu apdovanota ir Lokardo kino festivalyje dalyvavusi erotinė drama "Lovoje" labai primena amerikiečių režisieriaus Richardo Linklaterio komedijines dramas "Prieš saulėtekį" ir "Prieš saulėlydį". Jose aktoriai "Mūšis rojuje" (Battle in Heaven) 2005-ųjų Kanų festivalyje buvo reklamuojama intriguojančiu lovoje gulinčios nuogos merginos plakatu. Tačiau jau po pirmojo seanso tarptautinė žurnalistų auditorija pasidalijo į dvi stovyklas: vieni spaudos atstovai plojo ir žarstė komplimentus, o kiti - garsiai baubė ir švilpė. Originaliais vizualiniais sprendimais stebinantis filmas prasideda ir baigiasi žavios jaunos merginos suteikiamu oraliniu malonumu žymiai vyresnio amžiaus neišvaizdžiam vyriškiui. Carlosas Reygadas kategoriškai nesutinka vadinti savo antrojo filmo pornografiniu, bet jis tiesiog mėgaujasi neįprastomis ir netradicinėmis sekso scenomis, kuriose mylisi sustorėję ir negražūs žmonės. Tačiau jos tikrai nėra svarbiausios šiame įsimintiname ir sunkiame kūrinyje, kuris pasižymi geru scenarijumi, drąsiais vaidmenimis, religiniais motyvais, šokiruojančiais kadrais, efektinga muzika ir asmeniniais išgyvenimais. Skandalingame filme pasakojama apie neturtingą vairuotoją, kuris nusprendžia pakeisti savo gyvenimą ir išsivalyti sielą nuo siaubingų nuodėmių, kai jo šeimos įvykdytas kūdikio pagrobimas siekiant išpirkos baigiasi tragiškai. "Kino pavasario" komanda neabejoja, kad būtent šis festivalio filmas išprovokuos daugiausiai diskusijų ir radikalių reakcijų.
Ne mažiau žiūrovų emocijų turėtų sukelti žymiai lengvesnis ir spalvingesnis kultinio Azijos režisieriaus "Kaprizingas debesis" (The Wayward Cloud), kuriose išradinga choreografija pasižymintys muzikiniai numeriai suderinami su pornografinių juostų filmavimo užkulisiais. Taip Taivanio kino menininkas pasišaipė ir iš savęs, nes dar nepradėjęs 2005-siais Berlyno kino festivalyje už geriausią režisūrą apdovanoto "Kaprizingo debesies“ filmavimo darbų viešai juokavo, kad netrukus bus priverstas kurti pornografiją, nes finansinės problemos vis labiau stabdo jo kino karjerą. Daugelis filmo scenų bus palydėtos ironiškomis šypsenomis ir smagiu juoku, o žiūrovai sužinos visiškai kitokią arbūzo prasmę ir šio skanaus vaisiaus panaudojimo būdą. Paprastais metodais Tsai Ming Liangas stengiasi atkreipti dėmesį į svarbias problemas savo šalyje ir kritikuoja jaunų žmonių gyvenimus griaunantį pornoindustrijos verslą, kuris atneša dideles pajamas. Ko gero, neveltui Taivanio valdžios atstovai net 2 savaites svarstė šio filmo rodymo šalies kino teatruose galimybes ir po ilgų diskusijų nusprendė nereikalauti jokių scenų iškarpymo.
Su panašia problema susidūrė ir garsusis norvegų režisierius "Kaimynai" (Next Door) pirmą kartą po 17 metų pertraukos Norvegijoje buvo paženklintas pačios griežčiausios kategorijos simboliu N18. Davido Lyncho tradicijoms ištikimo filmo pagrindinį herojų Džoną palieka mylimoji moteris ir jis tampa seksualių kaimynių vilionių auka. Viename bute įsikūrusios dvi merginos įtraukia Džoną į visai kitokį pasaulį, kuriame jis netrukus nebegalės atskirti melo nuo realybės ir fantazijos nuo sapnų. 2005-ųjų Venecijos kino festivalio programoje "Venecijos dienos" startavęs kūrinys yra pripildytas nuogų kūnų, kruvinos meilės aktų ir seksualinio smurto.
Meilė, smurtas ir seksas taip pat prasiveržia į ekraną kituose "Kino pavasario" filmuose. Brutuali išprievartavimo scena radikaliai pakeičia slovėnų režisieriaus "Nuo grabo prie grabo" (Gravehoping) nuotaiką ir pasuka tolesnį siužeto maršrutą visiškai neįsivaizduojama kryptimi. Naujojo rusų kino talentingasis atstovas "Harpastum" (Garpastum) pagrindinį herojų įtraukia į meilės romaną su žymiai vyresne moterimi ir rodo daug akinančiai atviro, kartais netgi grubaus, bet stulbinamai gražiai nufilmuoto sekso, o dviejų žmonių aistra prasiveržia net į reklaminį plakatą, kuriuo į seansus buvo viliojami 2005-ųjų Venecijos kino festivalio žiūrovai. Savo ruožtu, Toronto kino festivalyje "Metų atradimo" titulą iškovojusi australė "Saugokis" (Look Both Ways) scenarijų paįvairino originaliausiomis, keisčiausiomis ir juokingiausios sekso scenomis, kokių dar niekas nebuvo nufilmavęs kino juostoje. Teatro scenoje patirties pasisėmęs amerikiečių režisierius "Mirštantis galas" (The Dying Gaul) kviečia paviešėti šiuolaikiniame Holivude, kur susipina geismas, aistra, pavydas, godumas, melas, manipuliacija, išdavystė ir kerštas, o garsiems aktoriams Leonor Watling praėjusių metų "Kino pavasaryje" demonstravo komiškus sugebėjimus linksmame kostiuminiame filme "Nesąmoningai", o šį kartą nusprendė sugrįžti prie žymiai rimtesio ir jausmingesnio vaidmens liūdnoje gyvenimiškoje dramoje "Sunkūs laikas" (Hard Times). Režisieriaus Manuelio Martino Cuenca filme jai teko įkūnyti prikaustytą prie invalido vėžimėlio popdaininkę ir keliose erotinėse scenose nusimesti visus drabužius.
"Kino pavasario" informacija