„Kino pavasaris“ prasidėjo reto grožio, dramatizmo ir įtaigos kupinu kino šedevru „Jūros gelmėse“

2005-04-04

Kovo 31-ąją sausakimšoje salėje prasidėjo dešimtasis „Kino pavasaris“. Apie sėkmingą jo startą bylojo ir nesibaigiančios eilės prie kasų – net ir optimistiškiausiai nusiteikusiems organizatoriams kino teatro „Lietuva“ vestibiulis tądien turėjo pasirodyti ankštoku. Šios sėkmės nuojautomis vedini Nomeda ir Gediminas Urbonai paruošė lietuviškojo kino retro kadrų archyvų montažą, lydimą gyvų afrikietiškų būgnų, o kultūros viceministras Faustas Latėnas pažadėjo, kad bus padaryta viskas, idant vienuoliktasis Kino pavasaris įvyktų toje pačioje kino salėje.

Pirmoji premjera – reto grožio, dramatizmo ir įtaigos ispaniškojo kino šedevras „Jūros gelmėse“ – filmas, atskleidžiantis kovą tarp noro gyventi ir teisės numirti. Jau pirmaisiais kadrais filmo kūrėjai pasiūlė Lietuvos žiūrovams patogiai įsitaisyti kėdėse ir sekti ryškiaspalvio kino ekrano mirgėjimą. Greitai ne tokios jau mažos jų dalies akis suvilgė ašaros – kaip ir didžiuosiuose Europos filmų festivaliuose.

"Jūros gelmėse" – naujausia filmo „Kiti“ režisieriaus Alejandro Amenabaro kino juosta. Tai filmas, paremtas elegantiškai ir išmintingai besivystančia tikra istorija, prikausčiusia pasaulinės auditorijos dėmesį („Oscaras“ geriausio užsienio filmo kategorijoje, Holivudo užsienio spaudos asociacijos "Auksinis gaublys" ir Tarptautinės spaudos akademijos "Auksinė satelitė" už geriausią užsienio šalies kino kūrinį, Venecijos kino festivalio Didysis žiuri prizas ir "Volpi" taurė už geriausią pagrindinio aktoriaus vaidybą, Europos kino meno akademijos apdovanojimai ir net 14-a "Goja" statulėlių iš 15-os galimų).

„Jūros gelmėse“ tikra istorija susipina su subtilia kinematografijos galia, beveik nepaliekančia abejingų. Ne tik pačiose skaudžiausiuose žmogiškųjų išgyvenimų akimirkų ekranizacijomis, bet ir žmogaus, atkakliai ir ryžtingai įveikiančio fizinį skausmą, portretu. Žiūrovai girdi jį sakantį: „Kai negali išvengti žmonių žvilgsnių, išmoksti verkti šypsodamasis“.

Filme atskleidžiama ispanų žvejo ir laivo mechaniko Ramono Sampedro gyvenimo istorija. 1969-siais jis patyrė sunkią stuburo traumą ir buvo paralyžuotas nuo kaklo iki kojų. Prie lovos prikaustytas vyras net 29 metus mėgino įteisinti eutanaziją, o 1988-siais meistriškai suplanavo savo savižudybę ir išgėrė lemtingą gurkšnį vandens su cianidu.

"Jūros gelmėse" – tai istorija, kurioje dramatiškai persipina prieštaringi motyvai, savo regimuosius pavidalus įgaunantys Ramono santykiuose su dviejomis moterimis: Chulija (akt. Belen Rueda), teisininke, padedančia kovoje dėl jo teisių, ir Rosa (akt. Lola Duenas), vietos gyventoja, besistengiančia įtikinti, jog gyventi verta. Jo meilės dėka, šios dvi moterys yra įkvėptos nuveikti tai, ko neįsivaizdavo galinčios padaryti. Nepaisant skausmingos asmeninės dramos ir jos sąlygoto stipraus Ramono troškimo mirti, kitus jis sugebėjo išmokyti branginti gyvenimą, jausti jo vertę ir reikšmę. Pats negalėdamas pajudėti, jis vertė judėti kitus. Prislėgtas aplinkybių, neleidusių pilnavertiškai realizuoti savo lūkesčių, Ramonas tapo spalvotu sielos veidrodžiu, skleidžiančiu gyvybę kituose.

Taip pat ir jubiliejinio Kino pavasario žiūrovų sielose bei lūkesčiuose. Jei suskubote prie kasos, vieni kitus dar sutiksite Lietuvos kino teatre dar šio festivalio metu. Jei ne – artimiausiu metu kino centre Coca Cola Plaza Vingis.

„Jūros gelmėse“ kinuose nuo balandžio 15 dienos.

Be naujojo A.Amenabaro šedevro „Jūros gelmėse“ autorinio kino projektas „Geras kinas“ festivalyje „Kino pavasaris“ pristatys Kim-Ki Duko kūrinį „Auklėtojus“ (Die Fetten Jahre Sind Forbei) ir I.Bollain „Pasiimk mano akis“ (Te Doy Mis Ojos).