"Kino pavasaryje" – ispanakalbių šalių filmai

2005-03-08

Lietuvos žiūrovai puikiai žino garsiausią ispanų režisierių Pedro Almodovar. ą. Tačiau šalia jo kuria daug kitų režisierių, kurie pastebimi užsienio festivalių organizatorių. O pastaruoju metu kreipiamas dėmesys ir į ispanakalbių šalių kinematografą.

Vieną iš pagrindinių "Kino pavasario" programos krypčių sudarys kinas iš Ispanijos ir kitų ispanakalbių šalių. Festivalio žiūrovai galės pamatyti Toronto ir "Sundance" kino forumų publiką nustebinusią ispanų režisieriaus Joaquino Oristrello intelektualią komediją "Nesąmoningai" (Inconscientes), kurioje puikiai vaidina naujoji Pedro Almodovaro mūza Leonor Watling ir vienas geriausių Ispanijos aktorių Luis Tosar. Pietų Amerikos regiono šalis atstovaus dar 5 skirtingo stiliaus filmai. Kartu pirmą kartą "Kino pavasaryje" bus parodyti Argentinos, Čilės, Urugvajaus ir Bolivijos režisierių kūriniai.

Režisierius Carlosas Sorinas linksmoje dramoje "Šuo Bombonas" (tarptautinės kino kritikų federacijos FIPRESCI premija San Sebastjano kino festivalyje) stengsis parodyti mums nepažįstamą iš turistinių atvirukų Argentiną ir atskleisti žmogaus bei šuns draugystės paslaptis. Urugvajaus režisieriai Juano Pablo Rebella ir Pablo Stollas, atrodo, padarė viską, kad komedija "Viskis" ne tik rinktų prizus (FIPRESCI premija Kanų kino festivalyje, "Goya" už geriausią ispanakalbį užsienio šalies filmą), bet ir taptų kultiniu filmu daugelyje šalių. Čia su švelnia ironija žvelgiama į vienišų žmonių santykius. O žodis "viskis" čia reiškia tikrai ne gėrimą.

Režisieriaus debiutanto Andreso Woodso dramoje "Mačiuka" persipina tikra istorija (žiaurus demokratiškai išrinkto Čilės prezidento Salvadoro Allende nužudymas ir kontraversiško diktatoriaus Augusto Pinocheto karinis perversmas) ir išgalvota siužetinė linija apie vienuolikmečius, kurie dar nesuvokia tikrosios politinio perversmo reikšmės. O Bolivijoje gimęs režisierius Rodrigo Bellottas provokuoja intymiomis istorijomis apie jaunų žmonių bandymus pažinti savo seksualumą ir visą nufilmuotą medžiagą pateikia neįprastu būdu,- kino ekranas padalintas į dvi dalis, ir jose rodomos paralelinės istorijos, kartais viena kitą komentuojančios, kartais – paryškinančios detales.

Vien tik Argentinoje 1,5 mln. apsilankymų sulaukusi režisieriaus Jose Luis Massa animacinė komedija "Patoruzito" - tai "Kino pavasario" dovana mažiausiems festivalio žiūrovams: kai pieštinė animacija šiandien darosi retenybe, argentiniečiai griebiasi kaip tik šio žanro ir pateikia nuotykingą filmuką apie jaunąjį indėnuką Patoruzito.