Kas gali būti įdomiau nei stebėti gyvenimą vykstantį už svetino lango? Atrodo, štai ji – laimė. Gyvenimas žmogaus, apsistojusio name priešais, panašus į scenas iš muilo operos, kurią įsijungi kiekvieną kartą, kai išjungi kambary šviesas. Net jei tik kelioms minutėms tavo viduje kiekvieną vakarą atsiranda jausmas, kad tai galbūt ir yra tas gyvenimas, kuriame būtų įmanoma pažinti būties džiaugsmą.
Filme LANGAS PRIEŠAIS kuriama atmosfera atrodo itin subtili ir trapi. Vos kas nors šūktels ar salėje įsižiebs šviesa ir viskas iškart pranyks. O jei taip neatsitiks, tada su pasimėgavimu stebėsite veikėjų gestus, užfiksuotus niekur neskubančios kameros, bei stengsitės atidžiai išklausyti veikėjų dialogus.
Būgštavimai, kad turkas Ferzan Ozpetek ims dar kartą nagrinėti sunkią emigrantų dalią pasirodė visiškai be pagrindo.
Kelios sėkmingos juokingos frazės ir šalutinė istorija apie getą – štai ir viskas kas liko iš gyvenimo svetur. Visa kita – tai lyriška istorija apie moterį, kuri kasdien sprendžia amžinąjį „būti – nebūti“ klausimą. Kas vakarą Dovana išjungia šviesas ir susimąsčiusi žvelgia tolyn ir mato priešais save svetimus langus, o ten – sėkmingai dirbantis simpatiškas vyriškis, kuris atrodo net nenutuokia, kad ji egzistuoja. O visa jos laimė – tai vyras nevykėlis, kuris dirba degalinėje, naktinėje pamainoje, du nenuoramos vaikai, ir draugė turkė, gyvenanti kitam aukšte su juodaodžiu nelegalu. Jokių perspektyvų. Ji dirba paukštienos fabrike kontroliuotoja ir svajoja apie konditerės darbą. Ar gali būti kalba apie perėjimą į kitą darbą, kai ant tavo pečių tokia našta? Jų juk negali palikti, vieni neišgyvens... O draugės sako – eik, tu kas vakarą žiūri tą pačią muilo operą. Prisipažink jam, kad myli.
Ir štai vienąkart vyras parsiveda namo atmintį praradusį senelį. Tas net savo vardo nepamena, sėdi vis ir tyli ilgai, lyg sustingęs. Vyras neturi kada pasirūpinti pranešimu policijai ir aiškinimusi kas tas žmogus, tad visi rūpesčiai vėl tenka Džovanai. Ir kaip dažnai atsitinka, atsitiktinė pažintis visiškai pakeis jos pačios gyvenimą. Ji ryšis permainoms. Toks šios moters likimas.
Filmas yra stebinančiai moteriškas. Atrodytų, eilinė melodrama su visais jai priklausančiomis detalėmis, tačiau stebi kino teatre ekraną ir atsitraukti negali. Lyg stebėtum langą, esantį priešais. Ten, kur kaip pasakoje, pildosi svajonės.