Praėjusias metais Vilniuje debiutavęs ir daug kino gurmanų sutraukęs originalaus modelio kino festivalis „Gala“ nepriklausomų kino studijų filmais jau antrą mėnesį džiugina ir Panevėžio gyventojus. Per metus kino pasaulis pateikė ne vieną dėmesio vertą juostą, sužibėjusią svarbiausiuose tarptautiniuose festivaliuose bei nominuotą prestižiniams prizams, tad festivalio repertuaras - įdomus ir aktualus. Kas mėnesį Panevėžio žiūrovai galės pamatyti po du filmus, atkeliavusius iš įvairių tarptautinių festivalių ar nepriklausomų kino studijų. Filmai bus rodomi tik kartą. Kovo mėnesį panevėžiečiams ir miesto svečiams kino centras „Garsas“ siūlo pamatyti du filmus iš Azijos.
Veiksmo filmų didmeistris John Woo, kino olimpe savo vardą įamžinęs tokiomis juostomis, kaip kaip „Bėgantis taikinys”, „Dviveidis”, „Kalbantys vėjyje” ir daugeliu kitų, grįžo prie savo rytietiškų šaknų. Režisierius pasinėrė į senovės Kinijos karinės istorijos peripetijas, atskleisdamas jas žiūrovams įspūdingame istoriniame trileryje „Raudonoji uola”. Filmas nukelia į 208-uosius po Kristaus ir vaizduoja paskutines Hanų dinastijos dienas. Įtakingas valdininkas Coa Cao įtikina imperatorių paskelbti karą Xu karalystėms vakaruose ir Wu rytuose. Pastarųjų karvedžiai, siekdami apsisaugoti nuo milžiniškos armijos, suvienija jėgas ir pradeda bekompromisę kovą, kurios kulminacija – mūšiai prie Raudonosios uolos. Juosta susukta pagal visas J. Woo stiliaus taisykles – aštri siužeto dinamika, daugiaplaniai vaizdai, kraują stingdančioas kovų scenos, geriausių Kinijos aktorių vaidyba – visa tai įtraukia nuo pirmųjų minučių. Filmas, kurio biudžetas siekė net 80 mln JAV dolerių, buvo nominuotas pagrindiniams prizams Azijos filmų apdovanojimuose, tarp jų už geriausią režisūrą bei geriausius vaizdo efektus, o filme vaidinęs Jun Hu kino festivalyje „Golden Horse” buvo nominuotas kaip geriausias antrojo plano aktorius. „Raudonąją uolą” palankiai įvertino ir žiūrovai – Kinijos kino teatrų salėse juostai per pirmąjį rodymo savaitgalį surinko rekordinę 16 mln. JAV dolerių sumą.
Viena geriausių praėjusių metų Kanų kino festivalio juostų „Tokijo sonata“ pasakoja apie itin aktualią šių laikų problemą – krizes. Ekonomines, psichologines, šeimynines ir egzistencines. Japonų režisierius Kiyoshi Kurosawa žiūrovams pateikė paprastą ir kartu ypatingai žavią vienos šeimos istoriją, kurioje susipina tragiškumas, nesunkiai apčiuopiamas komizmas bei lašas magiškojo realizmo. Filmo siužetas sukasi apie eilinę keturių asmenų japonų šeimą. Šeimos galvą kamuoja nepilnavertiškumo kompleksas, praradęs darbą, jis nesiryžta apie tai pasakoti namiškiams ir kas rytą išeina iš namų, dienas leisdamas eilėse prie maisto, ieškodams darbo ar kitų bedarbių draugijoje. Jo žmona nieko apie tai neįtaria ir mėgaujasi miesčionės vidutinybės gyvenimu. Vyresnysis sūnus turi tapatybės problemų, nuolat ieško savęs, ketina stoti į armiją, o jaunesnysis paskendęs paaugliškame maište bei susižavėjime savo muzikos mokytoja. Istorijos tempas pamažu auga, kol pasiekia nuostabą keliančią kulminaciją. Be sėkmės Kanuose, kur „Tokijo sonata“ buvo apdovanota specialiu pagarbos prizu (Un Certain Regard Jury Prize), juosta triumfavo Azijos filmų apdovanojimuose, kuriuose buvo nominuota geriausio filmo ir geriausio scenarijaus kategorijose, Mar del Plata kino festivalyje buvo pripažinta geriausiu filmu, o K. Kurosawa – geriausiu režisieriumi. Tuo tarpu filme vaidinusi Kyoko Koizumi Hochi filmų apdovanojimuose laimėjo geriausios aktorės titulą.
Kino centro "Garsas" informacija