Tūkstančiai žmonių pasaulyje išgarsėjo per vieną naktį. Jų gretose rikiuojasi rašytojai,dailininkai bei muzikantai, kurių karjera baigėsi sukūrus vos vieną šedevrą. Tokios sėkmėsistorijos tiesiog verčia suabejoti jų autoryste. Dar ir šiandien yra svarstančių, ar Šekspyrastikrai parašė Hamletą, o Servantesas - Don Kichotą.Lietuvoje vystomo pilno metro mokslinės fantastikos trilerio „Tabletė #1618" kūrėja DomantėUrmonaitė kiekvienam būsimam šio filmo žiūrovui užduoda klausimą: o kas jeigu bet kurįtalentą būtų galima išsinuomoti, o genialių žmonių sąmonė nėra sutverta tarnauti tik vienamkūnui?„Tabletė #1618" pusantrųmetų Lietuvoje vystomas projektas, labai greitai virtęs tarptautiniuir į savo komandą pritraukęs užsienio scenarijaus konsultantus ir Lietuvos prodiuserį: kinogamybos kompanijos „Film Jam" įkūrėją, prodiuserį, bei Lietuvos muzikos ir teatroakademijos docentą Stasį Baltakį, kanadietį Džonataną Tamuzą, kurio trumpametražis filmas„Vaikų valgytojas" buvo nominuotas Oskarui, ir kultinio kino kūrėjo Emiro Kustūricos mokinįitalą Džiovanį Robiano.„Toks scenarijus į mano rankas patenka kartą per 4 metus. Neabejoju šio filmo sėkme," pirmąkartperskaitęs scenarijų komentavo Džovanis Robiano, šiuo metu dėstantis kin?
Italijoje ir Prancūzijoje.Šią liepą projektas „Tabletė #1618" buvo pakviestas į du kino industrijai ypač reikšmingusrenginius. Perskaičiusi 210 iš viso pasaulio atsiųstų paraiškų Sundance instituto komandaišsirinko 8 ir pakvietė filmo režisierę D. Urmonaitę į Sundance scenarijaus vystymo dirbtuvesItalijoje. Iki šiol Sundance instituto susidomėjimą buvo sužadinęs tik vienas lietuvių filmas „Sangailės vasara" šiemetbesąlygiškai triumfavęs Sundance kino festivalyje.„Sundance scenarijaus kūrybinės dirbtuvės prasidėjo lektorių iš JAV Džoanos Tiukesburės(angl. Joan Tewkesburry), dirbusios su filmais „Nešvilis" ir „Vagys kaip mes" bei ErinosKresidos Vilson (angl. Erin Cressida Wilson), žinomos iš filmų „Sekretorė" ir „Kloja",paskaitomis. Po įkvėpiančių pasikalbėjimų gavome daug praktinių užduočių, lengvinančiųscenarijaus rašymą bei padedančių atrasti ir identifikuoti specifinius jo vystymo įrankius irmetodus. Patys užsiėmimai ir jų forma buvo netradiciniai: pavyzdžiui, net negalėjomenaudotis kompiuteriais ir rašėme tik ranka," įspūdžiaisiš kelias dienas trukusių kūrybiniųdirbtuvių dalijasi D. Urmonaitė.Po visų paskaitų ir mokymų vyko individualūs susitikimai, kurių metu scenarijaus autoriaikartu su srities profesionalais analizavo savo scenarijus. Tokia patirtis yra ypač naudinga,siekiant kryptingai vystyti scenarijų ir sukurti produktą, orientuotą į pasaulinę rinką.„Sundance instituto dirbtuvės išsiskiria tuo, kad, net joms pasibaigus, jų organizatoriai sekaprojekto progresą, nusiteikę bet kada pasiūlyti savo paramą ir pagalbą montažo darbuose," tikinofilmo režisierė ir scenarijaus autorė, po dirbtuvių pradėjusi dirbti su antruojuscenarijaus juodraščiu.Filmo „Tabletė #1618" komanda kartu su kino prodiuseriu Stasiu Baltakiu mėnesį užbaigėsavo projekto pristatymu Monrealyje (Kanada) vykusioje koprodukcijosmugėje „Frontieres".Tai - vienintelė tokia mugė, skirta žanrinio kino projektams ir skatinanti bendradarbiavim?
tarp Šiaurės Amerikos ir Europos kino industrijų. Renginio organizatoriai kruopščiai atrinko20 pilnametražinių filmų projektų iš viso pasaulio ir jo kūrėjams suteikė galimybę susipažintisu tais, kas gali padėti turimus scenarijus perkelti į realybę ir kino salių ekranus.„Pirminis mūsų planas buvo susitikti su 18 kompanijų atstovais. Tačiau dėmesio sulaukėmekur kas daugiau negu galėjome tikėtis. Per keturias dienas susitikome net su 34 kinokompanijomis ir aktorių agentūromis iš JAV, Kanados, Australijos, Prancūzijos, Ispanijos,Airijos bei Rusijos. Net 31 iš jų susidomėjo projektu ir išreiškė norą perskaityti scenarijų. Taižinomos kompanijos „Dimension Films", „The Weinstein Company", „Amazon Studios" dirbusiossu tokiais filmais kaip „Nuodėmių miestas", „Kiti", „Atkirtis" ir dar daug kitų," apienetikėtą sėkmę Kanadoje atviravo filmo prodiuseris S.Baltakis.Tai ne pirmas kartas, kai būsimas filmas „Tabletė #1618" buvo pristatytas investuotojamstarptautinėje erdvėje. Praeitais metais jis buvo atrinktas į kino forumą „Closing the Gap" ir jauturi projekto veiklą stebinčius potencialius investuotojus, pasiruošusius dalyvauti vėlesnėsefilmo kūrimo stadijose. „Tabletės #1618" filmavimo darbai numatyti 2017 m.