Savaitė su Pietų Korėjos kinu

2005-03-01

Praėjusiais metais prancūzų dienraštis “Le Monde” paskelbė apie Korėjos kino imperijos gimimą. Tai nestebina, nes pastaraisiais metais filmai iš Pietų Korėjos pelno pačių prestižiškiausių Kanų, Berlyno, Venecijos, Roterdamo, Lokarno ir kitų kino festivalių prizus.

Nors ir menkai rodomas, bet P. Korėjos kinas turi gerbėjų ir Lietuvoje: prieš kurį laiką rengta Korėjos kino savaitė sužadino susidomėjimą šia unikalia kinematografija, jos sėkmę įrodo ir pernykščio “Kino pavasario” žiūrovų prizas režisieriaus Ki-duk Kim filmui “Senio” (rež. Chan-Wook Park) perdirbinius.

Tačiau pasaulyje Korėjos kinas garsėja pirmiausia ne pramoginiu kinu, o keliais pasaulinio lygio “art-house” kino režisieriais: Im Kwon – taek, Ki-duk Kim, Chan-Wook Park) . Pramoginiai filmai geriau žiūrimi Kinijoje, Taivane, Japonijoje, kur, pvz., filmas “Širi” per kelias savaites vien Tokijo multipleksuose uždirbo net 17 milijonų dolerių.

Žiūrovams P. Korėjos kinas pirmiausia asocijuojasi su keistomis, nerimą žadinančiomis situacijomis; sadomazochistiniais herojų santykiais; nepanašiais į vakarietiškus etikos kodeksais; sudėtinga simbolika; nelengvai iššifruojama pagrindine filmo mintimi ir šizofrenišku susidvejinimu, kuris dažnai turi politinį kontekstą, juk formaliai karas su Šiaurės Korėja dar nesibaigė.

Savaitėje su Pietų Korėjos kinu bus parodyti keturi skirtingų žanrų ir stilių filmai, reprezentuojantys pagrindines P. Korėjos kino kryptis.

Kino teatrai šiuo metu rodo