Jei Čarlis Čaplinas arba Alfredas Hičkokas mūsų dienomis pažvelgtų į šiuolaikinio kino filmavimo aikštelę, išsižiotų iš nuostabos. Kai kurie dabartiniai filmai palyginti greitai nufilmuojami, tačiau tolesnis darbas trunka ilgai, o dirbtinai sukurtos aplinkos filmuose jau daugiau negu nufilmuotos tikrovės.
Štai kad ir naujausias efektų filmas “300” apie antikos laikų spartiečių mūšius: nufilmuotas Monrealyje per 60 dienų, beveik neišeinant iš studijos ir viską vaidinant vien tik prie „mėlynos uždangos“ – be jokių dekoracijų (visas fonas ir aplinka montuota vėliau). Išimtis buvo viena diena, kai įspūdingai scenai su žirgais nepakako erdvės ir teko filmavimo aikštelę perkelti už studijos sienų. Statant filmą, bene pirmą kartą nebenaudota kino juosta – viskas atlikta naujausia skaitmenine HD filmavimo technika. Filme “300” priskaičiuojama iki 1300 įvairiausių specialiųjų vaizdo efektų. Prie jų beveik ištisus metus dirbo 10 specialistų net iš trijų žemynų.
Visgi kompiuterinė technika dar neišvaduoja aktorių nuo sunkaus darbo. Tarkim, prisilaikant scenarijaus, buvo reikalaujama, kad didžioji dalis aktorių vyrų filmuotųsi apnuogintomis krūtinėmis. Norint, kad vyrai atrodytų panašiai kaip gerai treniruoti senovės kariai, aktoriams 6 savaites teko laikytis labai griežto treniruočių režimo.
Kūrybinė grupė sutinka, kad filme “300” nebūtina ieškoti istorinių tiesų, nes remtasi Franko Milerio komiksų knyga, sukurta 1998 metais. Nuo tikrų istorinių įvykių nutolta, siekiant sukurti ne istorinį epą, bet pribloškiantį veiksmo filmą plačiai auditorijai.
Novelę Frankas Mileris parašė, įkvėptas 1962-ųjų metų filmo apie Termopilų mūšį „300 spartiečių“, kurį jis matė dar būdamas vaikas. Ar skaitmeninis filmas “300” sukels perversmą kino pramonėje, dar sunku pasakyti, tačiau nuo kovo 30 d. jį galės pamatyti ir Lietuvos žiūrovai.
"Garsų pasaulio įrašai" informacija