„Šreko 2“ herojai turėjo savo kostiumų dizainerę!

2004-11-15

Turbūt daugumai žiūrovų atrodo, jog kompiuterinės animacijos šedevro „Šreko 2“ veikėjai ir visa aplinka „gyvena“ išimtinai tik kompiuteryje. Kad ir kaip būtų keista, netgi tokiais moderniais laikais neapsieinama be pačių paprasčiausių priemonių. Štai pagrindiniai juostos „Šrekas 2“ herojai pirmiausia buvo padaryti iš molio. Vienas kūrėjų T.Hester paaiškino: „Turint molines veikėjų skulptūras, yra lengviau jas kurti kompiuteryje ir apskritai su jomis „bendrauti“. Šreko skulptūrėlę gali apžiūrėti iš visų pusių. To nepadarysi, jeigu pirminis modelis bus nupieštas ant popieriaus. Be to, animatoriams yra lengviau įsivaizduoti, kaip jo veikėjas juda, vaikšto ir pan.“.

Dar keistesnis gali pasirodyti faktas, kad visi „Šreko 2“ herojai turi savo kostiumų dizainerį. Kaip ir pirmajam filmui, taip ir šįkart juos kūrė amerikietė Isis Mussenden. Jos teigimu, tėra tik keletas skirtumų ar netgi privalumų, kuriant kostiumus animacinei juostai. „Iš tiesų mes kuriame tuos pačius dalykus kaip ir įprastam Holivudo filmui. Vienintelis skirtumas – šių drabužių nereikia siūti. Todėl išvengiu daugybės matavimosi ir komentarų „man nepatinka šis sijonas“ ar „šita spalva man netinka“,“ – juokavo dizainerė I.Mussenden.

Filmo tęsiniui dizainerė sukūrė drabužius ne tik pagrindiniams ir antraeiliams veikėjams. Ji parodė animatoriams medžiagų, iš kurių būtų pasiūti rūbai, pavyzdžius ir rūbų sukirpimą. Tuomet į darbą kibo kompiuterinės animacijos specialistai, kurie iš pradžių atkuria drabužių modelius kompiuteryje. Atidžiai išstudijavę, kaip nuo mažiausio judesio gula ar susiraukšlėja rūbas, jie sukuria specialią programą. Programa automatiškai nustato, kur ir kaip, priklausomai nuo kūno judesio ar medžiagos rūšies, turi susiraukšlėti drabužiai. Tik tuomet jais „aprengiami“ filmo „Šrekas 2“ herojai.