Virtuali Garbo - tik laiko klausimas

2007-06-13

Filmų skaitmeninė technologija yra pažengusi taip toli, kad jau po kelerių metų kino filmų pramonė panorėjusi galės sukurti visiškai įtikinamų virtualių aktorių. Taigi į platųjį ekraną bus galima sugrąžinti tokias legendines kino žvaigždes kaip, pavyzdžiui, Gretą Garbo ar Jamesą Deaną.

Viena iš šioje srityje pirmaujančių kompanijų, filmų „Žvaigždžių karai" ir „Indiana Jones" kūrėja, kompanija „Lucasfilm" vis dėlto prognozuoja, kad, išskyrus tam tikrus atvejus, tikri aktoriai dar ilgą laiką nebus pakeičiami virtualiais. Viena iš galimų išimčių ir yra būtent poreikis prikelti praėjusių laikų žiūrovus it magnetas traukusias kino žvaigždes.

„Tikroviško virtualaus aktoriaus programavimas - labai sunkus ir brangus darbas, - pasakoja kompanijos „Lucasfilm" Industrial Light & Magic skyriaus specialiųjų efektų projektavimo vadovas Timas Alexanderis iš San Francisco. - Paprasčiausiai esmė ta, jog žmogaus akis yra taip įpratusi stebėti kitų žmonių veidus, gestus ir elgesį, kad žiūrovų tikroviškumo reikalavimus atitinkančio virtualaus aktoriaus programavimas iki šiol buvęs per daug brangus“.

„Kita vertus, įsivaizduojamos būtybės ir gyvūnai šiuos reikalavimus atitinka, nes žiūrovai jų atžvilgiu lūkesčių turi mažiau“, - pasakoja Alexanderis.

Pasak Alexanderio, technika vis dėlto pinga ir vystosi taip sparčiai, jog vėliausiai po kelerių metų virtualūs aktoriai atrodys taip tikroviškai, kad žiūrovai jų nebeatskirs nuo tikrų.

Šiuo metu Alexanderis kuria specialiuosius efektus naujausiam Hario Poterio filmui (Potter and the Order of Phoenix). Kino ekranuose šis filmas turėtų pasirodyti po kelių mėnesių.

Alexanderis nemano, kad kompiuterių inžinierių kūriniai tikrus aktorius pakeis artimiausiu metu.

„Kino pramonėje šiuo metu vyrauja nuomonė, kad pirmieji reikšmingus vaidmenis sukursiantys virtualūs aktoriai bus mirusių aktorių gyvavaizdžiai. Taigi Holivudo studijos, jei tik panorės, galės atgaivinti kad ir Elvį ar kitas praėjusių dešimtmečių žvaigždes. Filmuotos medžiagos, kurią galima panaudoti kuriant virtualius žvaigždžių gyvavaizdžius, yra pakankamai.

Virtualių aktorių programavimui reikalingi galingi kompiuteriniai procesoriai, nes iš principo atvaizdai sukuriami iš milijonų skirtingų duomenų, kurie tarpusavyje yra susiję ir veikia vienas kitą“, - pasakoja Alexanderis.

„Pavyzdžiui, norint programuoti vien tik aktoriaus veidą, reikia tūkstančių darbo valandų“, - skaičiuoja Alexanderis.

Vienuolika metų kompanijoje „Lucasfilm" dirbantis Alexanderis turi elektros inžinieriaus išsilavinimą. Jis taip pat primena, kad beveik visa kino pramonė jau gyvena skaitmeninių technologijų laikus.

„Nors filmavimams ir toliau galima naudoti kino juostas, nufilmuota medžiaga perkeliama į skaitmeninį formatą ir galutiniai vaizdai sukerpami kompiuteriais, - pasakoja Alexanderis. - Mokslinės fantazijos ir pasakos - visiškai atskiras pasaulis, kuriame kamera nufilmuota medžiaga derinama su skirtingo dydžio kompiuterine tikrove“.

Šalia San Francisco žymiojo Golden Gate tilto įsikūrusi kompanija „Lucasfilm" yra viena iš pagrindinių pasaulio kino filmų specialiųjų efektų kūrėjų. „Lucasfilm" inžinieriai specialiuosius efektus kūrė ir „Titanikui", ir „Jurassic Parkui". Kompanijos, kurioje dirba beveik du tūkstančiai žmonių, siela ir toliau yra vienas žmogus - režisierius George‘as Lucas. Viena iš Lucas‘o JAV kino pramonę paveikusių naujų idėjų buvo tai, kad ne viskas turi būti įkurta Holivude.

Lucas pats perkėlė savo kompaniją į Šiaurę, San Franciską. Daugelis kitų filmų kūrėjų pasekė jo pavyzdžiu ir iš brangaus Los Andželo taip pat persikėlė kitur.

Dar vienas pasisekęs Lucas įgyvendinimas - milžiniškos žaislų pramonės filmo „Žvaigždžių karai" tematika sukūrimas. Be specialiųjų efektų, kompanija užsiima žaislų gamybos autorinių teisių pardavimu ir kompiuteriniais žaidimais.

Mika Horelli „Turun Sanomat", iš suomių kalbos vertė Rūta Kirsnytė

Bernardinai.lt informacija

Kino teatrai šiuo metu rodo