Premjera 2004 m. gruodžio 09 d.
Nerodomas kino teatruose
Kino mėgėjų įvertinimas
N/A

Siužetas

Ištekėjusi apskaitininkė, kartu su savo tėvu, religingu žydu, dirbanti religinėms organizacijoms, skaudžiai išgyvena dėl meilužio žūties per teroristų surengtą išpuolį. Sužinojusi, kad jos tėvas buvo prisidėjęs prie machinacijų, kuriomis siekta gauti vyriausybės pinigų vienai religinei mokyklai, ji apie tai praneša policijai ir su savo sūnumi palieka namus. Šio personažo atsiradimą inspiravo keletas ekonominių skandalų ir iš karto po jų kilusių konfliktų tarp pasaulietinių ir religinių grupių. Už sukurtą labai nepriklausomos, savo teises ginančios moters portretą Asi Levi gavo EFA nominaciją kaip geriausia aktorė.

Raphaelis Nadjaras analizuoja dvejopus standartus religijoje, šeimos gyvenime ir versle moters požiūriu. “Avanim” hebrajų kalboje reiškia “akmenys”, kurie žydų kultūroje ir religijoje turi svarbią reikšmę. Pavyzdžiui, Dešimt Dievo įsakymų buvo užrašyti dvejose akmeninėse plokštėse. Akmenys yra mėtomi į žmogų, kuriam buvo paskirta mirties bausmė. O štai dar vienas pavyzdys – senovėje prekybininkai, prekiavę sveriamomis prekėmis, naudojo specialius akmenis tų prekių svoriui nustatyti. Kai kurie prekybininkai turėdavo vieną akmenį, skirtą “teisingiems” sandoriams, kitą – naudojamą sukčiaujant. Toroje tai minima kalbant apie dalykus, susijusius su verslo etika, ir netgi šiandien hebrajų kalboje yra daug posakių apie “dvejopus standartus”, kuriuose vartojamas žodis “akmenys”.

O Raphaelio Nadjario filmas kaip tik apie tai – dvejopus standartus! Michale (Alsi Levi) yra 30 metų izraelietė moteris – be kita ko, hebrajų kalboje žodis „akmenys“ yra moteriškosios giminės – kuri dirba su savo tėvu jo apskaitos įmonėje Telavive. Sužinojusi, kad jos tėvą, jam nežinant, viena religinė organizacija įtraukė į machinacijas, ji supranta, kokia abejotina verslo etika. Kasdienis įtemptas Michale gyvenimas yra ne tik darbas, bet ir jos vyras, mažas sūnus ir, kai tam atsiranda laiko, trumpi bei slapti susitikimai su meilužiu – tai dar vienas dvejopas standartas. Vieną dieną, pakeliui į susitikimą su meilužiu, Michale sužino, kad viešbutyje, kuriame jie turėjo susitikti, buvo susprogdinta bomba. Po šio įvykio ji yra priversta susiremti su visais ją supančiais dvejopais standartais, įskaitant ir esančius jos pačios asmeniniame gyvenime.

Filme analizuojama daug su moterimi siejamų dalykų. Be kitų, jame analizuojamas pagarbos moteriai klausimas religiniame kontekste, kai Michale viename verslo susitikime žydų bendruomenės centre susitikusi su rabinu neužsideda jokio galvos apdangalo. Jos tėvui atrodo, kad taip išreiškiama nepagarba, tačiau Michale prieštarauja, sakydama, kad nuo vaikystės pažįstamas rabinas žino, kad ji jį gerbia ir to nereikia įrodinėti, užsidedant galvos apdangalą. Filme „Avanim“ analizuojama ir tai, kaip dažnai moterys privalo rodyti pagarbą, tačiau pačios daugeliu atveju nėra gerbiamos. Pavyzdžiui, kai po įvykusios tragedijos Michale būtinai nori pabūti viena ir niekam nepasakiusi naktį praleidžia paplūdimyje tam, kad „įkvėptų šiek tiek oro“, jos vyras (Danny Steg) ir tėvas (Uri Gabriel) nesudvejoję nusprendžia, kad ji buvusi neištikima ir apkaltina ją „šlaisčiusis gatvėmis lyg šliundra“. Jos teisė pabūti vienai nėra gerbiama ir ji jaučiasi taip, lyg būtų kažkieno nuosavybė.

„Avanim“ – filmas, kurį būtina pamatyti. Operatoriaus darbo stiliui būdingas itin stambus planas, o dėl filmavimo, kamerą laikant rankose, atrodo, lyg jūs būtumėte pačiame įvykių sūkuryje. Operatoriaus darbo stilius pasižymi ir spontaniška dokumentinio filmo atmosfera, kurioje veiksmai vyksta realaus laiko tempu. O tai priverčia mus pamiršti, kad žiūrime meninį filmą...

Panorama Special Berlin IFF. Geriausias filmas - Cinema Tout Ecran, Geneva. Geriausias filmas ir specialus žiuri apdovanojimas - Sevilla IFF Žiūrovų prizas - Montpellier IFF, 2004

Žanras
Originalo kalba
Hebrajų / Hebrew (HE)
Filmo trukmė
1 val. 47 min.
Assi Levy Michal
Uri Gavriel Meir
Gabi Amrani Rav Ozeri
Florence Bloch Nehama Tinski
Assi Levy Uri Gavriel Florence Bloch Shaul Mizrahi Danny Steg Gabi Amrani Sarah Adler Reuven Dayan Eli Eltonyo Lana Ettinger Issac Heskia Tali Karak Jeannine Molho Gera Sandler Sandra Schonwald Simon Tobi Metanel Ziv Raphael Nadjari
Režisieriai
Raphaël Nadjari
Prodiuseriai
Geoffroy Grison Marek Rozenbaum Itai Tamir

Edenas

Eden

Grojančio dūdele ir keliaujančio oru, žeme bei vandeniu Juzeko nuotykiai. Kelionėse jis sutinka Prometėją, Heraklį, kilnųjį plėšiką Janosiką, Salvadorą Dali, į muzikinę dvikovą su Paganiniu įsitraukusį Chopiną, Bitlus jų geltonajame povandeniniame laive, Nojų ir jo šeimą, angelus, velnius, net patį Poną Dievą. Dažniausiai Juzekas tik stebi įvykius su nuolat besikeičiančiais personažais. Jis nedalyvauja veiksme, nebent tai būtų seksas. Savo kelionės pabaigoje Juzekas pasiekia Niujorką... Andrzej Czeczot (g. 1933), grafikas, iliustratorius, Krokuvos dailės akademijos absolventas (1957). Aštuntajame dešimtametyje sukūrė nemažai animacinių filmų. 1982 m. išvyko į Niujorką, kur iliustravo knygas, bendradarbiavo su laikraščiais ir žurnalais („The New York Times”, „The New Yorker”, „The Wall Street Journal” ir kt.). Grįžęs į Lenkiją, savo darbus spausdina leidiniuose „Nie” ir „Polityka”. „Edeną” pradėjo kurti 1996 m. Tai pilnametražis A. Czeszoto debiutas. Gdynės kino festivalyje apdovanojimą pelnė filmui muziką sukūręs Michaù Urbaniak.

Filmo informacija

Išleidimo data
2004 m. gruodžio 09 d.
Kilmės šalys
Izraelis Prancūzija
Įmonės sukūrusios filmą
CPB Films
Bendras įvertinimas
N/A