Santuokos Anatomija: Fransuazė

Santuokos Anatomija: Fransuazė Anatomy Of A Marriage: My Days With Françoise

Platintojas: EUROPOS KINO FESTIVALIS SCANORAMA
1 val. 32 min. · N-13

Du filmai – viena santuoka. Režisieriaus André Cayatte’o ambicingas dviejų dalių ciklas „Santuokos anatomija“ kviečia žiūrovus pažvelgti į meilės ir kasdienybės dramą iš dviejų skirtingų – žmonos ir vyro – perspektyvų. Šio unikalios struktūros sumanymo ištakos siekia François Truffaut pasiūlymą režisieriui André Cayatte’ui imtis eksperimentinio pasakojimo: tą pačią poros istoriją papasakoti iš dviejų kampų.

imdb
7.1
Premjera 2025 m. lapkričio 14 d.
Nerodomas kino teatruose
Kino mėgėjų įvertinimas
N/A

Siužetas

Du filmai – viena santuoka. Režisieriaus André Cayatte’o ambicingas dviejų dalių ciklas „Santuokos anatomija“ kviečia žiūrovus pažvelgti į meilės ir kasdienybės dramą iš dviejų skirtingų – žmonos ir vyro – perspektyvų. Šio unikalios struktūros sumanymo ištakos siekia François Truffaut pasiūlymą režisieriui André Cayatte’ui imtis eksperimentinio pasakojimo: tą pačią poros istoriją papasakoti iš dviejų kampų, leidžiant žiūrovui suprasti, kaip smarkiai asmeninis suvokimas gali skirtis net ir dalijantis tą patį gyvenimą. Ši idėja iškart primena Akiros Kurosawos „Rasiomoną“ – filmą, kuris garsiai suabejojo objektyvios tiesos egzistavimu, tik šįkart klausimai keliami ne dėl nusikaltimo, o dėl emocinio nesusikalbėjimo, tylos ir nutylėtų lūkesčių santuokoje.

Fransuazė – jautri, idealistiška moteris, mėginanti išsaugoti savąją tapatybę ir meilę šeimoje. Žanas Markas – vyras, bandantis atitikti visuomenės ir šeimos lūkesčius, tačiau slopinantis savo emocijas, veikdamas pagal tai, ko iš jo tikimasi. Jį spaudžia konformizmo našta: pareigos, normos, socialiniai vaidmenys, kurie dažnai stovi aukščiau už asmeninius troškimus. Šie paraleliniai pasakojimai tampa subtiliu pokario Prancūzijos dokumentu, atskleidžiančiu transformacijas šeimos, lyčių vaidmenų ir intymumo sampratose.

Šis dviejų filmų duetas ne tik leidžia pamatyti, kiek daug slypi tarp ištartų žodžių ir neišsakytų jausmų, bet ir primena, kad kiekvienas meilės pasakojimas visada turi bent dvi tiesas. Cayatte subtiliai analizuoja, kaip iš esmės tie patys įvykiai gali būti išgyvenami radikaliai skirtingai – ne todėl, kad vienas meluoja, o todėl, kad kiekvienas mato tai, ką yra pasirengęs matyti. Toks humanistinis požiūris dar ir šiandien išlieka aktualus tiek kine, tiek gyvenime. Diptikas pratęsia „Scanoramos“ programoje „Kertant Europą“ režisieriaus Linklaterio juostoje „Naujoji banga“ pradėtą pokalbį apie kino misiją pakeitusį Prancūzų naujosios kino bangos reiškinį, kurio įtaka neišblėso ir šiandien. Vienu didžiųjų šio kino atsinaujinimo įkvėpėjų buvo ir François Truffaut, kurio pasiūlymą išpildė gal ir ne toks ryškus tos pačios bangos irkluotojas André Cayatte.

Žanras
Originalo kalba
Prancūzų / French (FR)
Filmo trukmė
1 val. 32 min.
Filmo reitingas
Imdb: 7.1
Marie-José Nat Françoise Dubreuil
Jacques Charrier Jean-Marc Dubreuil
Michel Subor Roger
Macha Méril Nicole
Giani Esposito Ettore
Alfred Adam Fernand Aubry
Jacques Monod Rouquier
Yves Vincent Granjouan
Blanchette Brunoy Suzanne Aubry
Jacqueline Porel Line
Jean-Henri Chambois Le président
Rosita Fernandez La bonne
Anne Caprile Mme Monier
Yvan Chiffre Christian
Režisieriai
André Cayatte
Scenaristai
André Cayatte
Prodiuseriai
Raymond Froment

Filmo informacija

Išleidimo data
1964 m. sausio 31 d.
Kilmės šalys
Vokietija Prancūzija Italija
Įmonės sukūrusios filmą
Les Films Borderie Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique Jolly Film Terra Film
Bendras įvertinimas
N/A

Viltingas Rytojus

C'è ancora domani

Delija – eilinė tradicinės pokario italų šeimos motina: augina tris vaikus, prižiūri namus, slaugo ligotą uošvį ir tyliai kenčia į smurtą linkusio sutuoktinio Ivano išpuolius. Nors ir atrodo susitaikiusi su likimu, iš tikrųjų giliai širdyje Delija puoselėja viltį, kad gyvenimas gali būti kitoks. Greičiausią pokytį į šeimą žada atnešti jos vyriausios duktės Marčelos santuoka su Džiulijumi. Prakutusio baro savininko sūnus atkakliai siekia Marčelos rankos, o ir mergina jam neabejinga. Tačiau Delija greitai pamato, kad Džiulijus yra pernelyg panašus tiek į savo paties tėvą, tiek į jos vyrą Ivaną. Tvirtai apsisprendusi neleisti, kad mylima duktė kartotų jos pačios klaidas ir pakliūtų į nelaimingos santuokos spąstus, Delija pasiryžta padaryti bet ką, kad užkirstų tam kelią.