Žmogus Su Kino Kamera

Žmogus Su Kino Kamera Человек С Киноаппаратом

1 val. 8 min.
Premjera 1929 m. gegužės 12 d.
Nerodomas kino teatruose
Kino mėgėjų įvertinimas
N/A

Siužetas

„Dokumentinės propagandos“ žanro pradžia

„Šis filmas – tai bandymas perduoti matomus reiškinius kino pagalba. Filmas be titrų, be scenarijaus, be teatro pagalbos (be dekoraciju, aktorių ir t.t.).

Šio eksperimentinio darbo tikslas – sukurti tikrą Tarptautinę kino kalbą, visiškai atskirtą nuo teatro ir literatūros kalbos.“

Šis filmas pagarsėjo novatoriškomis kino technologijomis, kurios iki šiol plačiai naudojamos kine: Vertov išrado ar ištobulino dvigubą ekspoziciją, pagreitintą kameros judėjimą, sulėtintą kameros judėjimą, sustabdytą kadrą, staigią montažinę sandūrą, suskaldytą ekraną, labai stambų planą, kameros judėjimą paskui judantį objektą, atbulai rodomą juostą, animacijos intarpus ir savistabos stilių.

Dziga Vertov (tikras vardas Denis Arkadjevič Kaufman) – kino dokumentikos pionierius, kino kronikų režisierius, kurio kūryba padarė didžiulę įtaką „Cinema vérité“ stiliaus dokumentiniam kinui ir apskritai kino istorijai.

Jo tikslas buvo užčiuopti „kino tiesą“ – t.y. tikrovės fragmentus, kartu sudėti jie atskleistų gilesnę tiesą, kurios neįmanoma pamatyti plika akimi. „Kino tiesos“ filmų serijose Vertov daugiausia filmavo kasdienybės scenas: turguje, mokyklose, neretai su paslėpta kamera ir neatsiklausius leidimo. Šių filmų siužetai daugiausia buvo aprašomojo pobūdžio, naudojant literatūrinius portretus, trumpai išdėstant faktus. Vertov entuziastingai pasisakė prieš istorijų pasakojimą filmuose, ypač aršiai kritikavo dramatiškus, grožinio stiliaus siužetus, laikydamas dramas „opijumi liaudžiai“.Vėliausiose „Kino tiesos“ serijose Vertov pradėjo nepaprastai daug eksperimentuoti, siekdamas visai išvengti kino klišių, smulkiai nagrinėjo, tarsi skrodė vaizdą, naudodamas lėtą ar pagreitintą kameros judesį. Jo siekis buvo pasiekti žmogaus ir jo valdomo aparato harmoniją, suderinti jų veiksmus taip, kad jie taptu vientisu organizmu.

„Žmogus su kino kamera“ – filmas, kuriame vaizduojamas Odesos ir kitų sovietinių miestų gyvenimas. Nuo aušros iki sutemų filmuojami sovietiniai piliečiai: rodoma, kaip jie keliauja į darbą, naudoja sudėtingą modernizuotą techniką, ilsisi. Tai kartu ir žaismingas dokumentinis filmas, vaizduojantis vienos dienos gyvenimą Tarybų Sąjungoje, ir filmas apie kino filmavimą, ir kūrinys, rodantis publikos reakciją į demonstruojamą kino medžiagą. Netgi filmo montažą galima pavadinti dokumentiniu. 

Originalo kalba
Rusų / Russian (RU)
Filmo trukmė
1 val. 8 min.
Mikhail Kaufman The Cameraman
Elizaveta Svilova Woman Editing Film (uncredited)
Mikhail Kaufman Dziga Vertov
Režisieriai
Dziga Vertov
Prodiuseriai
Star Mishkel-Eneva Nikolai Izvolov

Jaguaras

Le Dernier Jaguar

Amazonės džiunglėse kartu su mokslininkais tėvais gyvenanti šešiametė Ema susidraugauja su jaguaro jaunikliu. Brakonieriams sumedžiojus jo mamą, juodas kaip angliukas jaguaras lieka visiškai vienas. Geros širdies mergaitė priglaudžia bejėgį „kačiuką“ ir pavadina jį Houp vardu. Deja, netrukus brakonieriai tampa atsakingi ir už pačios mergaitės šeimoje įvykstančią tragediją - likęs vienas Emos tėtis nebegali būti džiunglėse ir kartu su dukra sugrįžta į gimtąjį Niujorką. Mieste mergaitė pamažu pratinasi prie civilizacijos, tačiau džiunglių grožio ir laisvės pamiršti negali. Taip praeina aštuoneri metai. Tačiau netikėtai senas šeimos draugas praneša, kad brakonieriai vėl kėsinasi į vienintelį džiunglėse likusį Emos jaguarą. Paauglė net nesudvejojusi nusprendžia vykti į savo vaikystės namus ir padaryti viską, kad apsaugotų savo ,,viltį”.

Filmo informacija

Išleidimo data
1929 m. gegužės 12 d.
Kilmės šalys
-
Įmonės sukūrusios filmą
VUFKU
Bendras įvertinimas
N/A