Egzotiško kino gurkšnis panevėžiečiams – Kim Ki-Duk retrospektyva

2009-11-02

Kino centras „Garsas“ kviečia susipažinti su naujos kartos Korėjos režisieriaus Kim Ki-Duk įspūdinga ir neįtikėtinai produktyvia kūrybine biografija. Šio itin subtilaus skonio kūrėjo talentas meistriškai supina rytietišką dvasią bei išmintį, painius emocinius niuansus, šiuolaikinį pasakojimą ir amžinas vertybes. Tiksli, išbaigta, retos elegancijos kupina jo kinematografinė maniera užčiuopia giliausių žmogiškųjų patirčių pulsą, nepalikdama vietos žiūrovo abejingumui. Panevėžio gero kino gerbėjai lapkričio 6 - 19 dienomis kino centre „Garsas“ pamatys keturis Kim Ki-Duk filmus.

Filme "Sapnas" režisierius kuria paradoksų kupiną sapnų pasaulį, kuriame nusitrina riba tarp normalumo ir anomalumo, dienos ir nakties, šio pasaulio ir miego karalystės. Jis rūpestingai ir subtiliai tapo vyro ir moters psichologines reakcijas ir emocijas, kuria keistą mentalinės transcendencijos realybę. Filmas kupinas simbolių ir pritrenkiančio vizualinio grožio, klausimų, į kuriuos sunku atrasti atsakymus. Jis užburia, stebina, gąsdina ir verčia mąstyti. 

“Samarietė” – filosofinė parabolė apie tai, kad pasaulyje viskas keičiasi, bet pasaulio tvarka yra amžina. Filmą sudaro trys dalys. Pirmoji – “Vasumitra” pavadinta indų mitologijos herojės, kilnios prostitutės vardu, joje ryškūs budistiniai motyvai. Antroji dalis “Samarietė” apeliuoja į Biblijos temas. Trečioji - “Sonata” kalba apie visiems žmonėms bendras vertybes. Berlyno kino festivalyje filmas buvo apdovanotas “Sidabrinio lokio “prizu už geriausią režisūrą.

Filmas „Kvėpavimas“ - gili metafora, nutapyta minimalistine maniera. Uždaroje erdvėje režisierius sutalpina vizualiai tobulus pasaulius ir dramatiškus jausmus, priverčia kalbėti tylą ir spalvas, paprastą istoriją paverčia egzistencine esė apie žmogaus prigimties paslaptis.

Filme „Lankas“ režisierius pasakoja apie begalinę meilę nuo visuomenės atskirtame pasaulyje ir ypač daug dėmesio skiria melancholiškai muzikai bei lanko virvės skleidžiamiems garsams. Tradiciškai Kim Ki Duko filme beveik nėra dialogų, o du pagrindiniai herojai išvis niekuomet nebendrauja, bet supranta vienas kitą pasitelkdami kūno kalbą...