Solidžiais prizais apdovanotą filmą sukūręs jaunasis režisierius Joachimas Trieras jau du kartus tapo Norvegijos riedlenčių sporto čempionu. Kritikus ir žiūrovus sugebėjęs nustebinti debiutantas iš tiesų turi tolimų giminystės ryšių su danų kino maestro Larsu von Trieru, bet po sėkmingų pasirodymų Karlovy Varų (geriausio režisieriaus apdovanojimas) ir Toronto ("Atradimo" premija už geriausią debiutą) kino festivaliuose jaunasis menininkas iš Norvegijos sulaukė palyginimų su kultiniu prancūzų Francois Truffaut.
Juokingų, romantiškų, erotiškų, melancholiškų, psichologinių ir tragiškų momentų nestokojanti drama prasideda nespalvotu 5 minučių epizodu, kurį galima simboliškai pavadinti "kas būtų, jeigu būtų". Jame pasakojama apie du ambicingus ir talentingus 23-ejų metų rašytojus Eriką ir Filipą, kurie ruošiasi užkariauti visą pasaulį, tą pačią akimirką išsiunčia paštu savo naujausių romanų rankraščius ir tikisi sulaukti leidėjų susidomėjimo. Pasitelkęs išradingą montažą ir uždegantį muzikinį foną režisierius mikliai išnagrinėja vieną įmanomą dviejų draugų likimo variantą apie nerealią sėkmę, kuri bus pažymėta literatūriniais prizais, savižudybėmis savo meilę įrodinėjančiomis merginomis iš Prancūzijos ir ištisas revoliucijas įkvepiančiomis knygomis.
Kai Joachimas Trieras staiga įjungia spalvotą kiną ir pradeda dėstyti tą pačią istoriją iš naujo, tai mes sužinome, kad gražioms fantazijoms nebuvo lemta išsipildyti, nes Filipo rankraštis patiko leidėjams, o Eriko parašytas romanas buvo atmestas ir iškritikuotas. Atstumtasis autorius pradeda nepasitikėti savimi, vis dažniau pasiduoda nevaldomiems pykčio priepuoliams ir nesivaržo demonstruoti pavydo dėl draugo sėkmės. Tačiau Filipo išgyventa euforija gan greitai išgaruoja, kai po romantiškos išvykos į Paryžių nutrūkęs meilės romanas su gražuole Kari taip paveikia jo psichologinę būseną, kad vaikinas atsiduria psichiatrinėje ligoninėje.
Abu bičiuliai garbina ir dievina populiarų Norvegijos rašytoją Steną Egilą Dalį, kuris kadaise pabėgo į užsienį po pirmosios sėkmingai išleistos knygos. Dabar jis gyvena Osle visų užmirštas ir savanoriškai atsiskyręs nuo visuomenės, o išeina iš namų į viešumą tik pavedžioti savo šunelio. Erikas ir Filipas nenori sulaukti per vieną naktį išgarsėjusio autoriaus lemties ir stengiasi padaryti viską, kad paprasčiausi gyvenimo malonumai neatsidurtų rašymo ir kūrybos šešėlyje. Būtent todėl lygiai po metų pertraukos Filipas išdrįsta vėl pakviesti Kari savaitgalio kelionėn į meilės miestą Paryžių. Vaikinas stengiasi detaliai pakartoti tuos romantiškus veiksmus, kurie praėjusį kartą gavosi spontaniškai ir neplanuotai. Jis tikisi užsikrauti kūrybinio įkvėpimo ir susigrąžinti prarastus jausmus, tačiau mergina nenori jokių pakartojimų ir trokšta viską pradėti iš naujo.
Stiprus, originalus ir sąmojingas filmas apie jaunąją kartą, nenuspėjamą likimą ir pretenzingą rašytojų pasaulį, kurio personažai drąsiai priima gyvenimo pamokas, stengiasi nepasiklysti korupcijos, šlovės ir nusivylimų labirintuose, mėgina suderinti jaunatvišką maištingumą su sparčiai besikeičiančia laime.
Tekstą parengė Edvinas Pukšta